FOLLOWERS

Isnin, 16 April 2012

JODOH atau CINTA

JODOH atau CINTA adalah karya pertama Hazia Binti Abdul Halim atau lebih mesra dipanggil Iman.Best baca novel ni endingnya sweet sekali...dah 2 kali ulang baca.Tahniah untuk penulisnya.

Cintailah aku sepenuh hati
Sesungguhnya aku
Tak ingin kau pergi 
Takkan mampu kuhadapi dunia ini
Betapa hidupku takkan pernah sama 
Bila kau tinggalkanku
Tetaplah di sini saling memiliki
Selama-lamanya.

Tak perlu aku berteka-teki...jika benar jodoh ini takdirNya...hiasilah aku dengan cinta itu. 


Tajuk-JODOH atau CINTA
Pengarang-Iman Nizrina
Terbitan-Kaki novel
Halaman-506
Harga Sem.Malaysia-Rm19
Sabah/Sarawak-Rm22

Tengku Iman Umairah... gadis yang jarang sekali menggunakan ‘Tengku’ di pangkal namanya berkahwin atas dasar kehendak datuk angkatnya yang juga datuk Aiman Danish suami kontraknya. Berkahwin menjadi tiket kepada Iman untuk menyambung pelajarannya di luar negara. Dibenci oleh ibu bapa mentua dan suaminya sendiri atas alasan perempuan kampung dan tidak berharta. Tetapi kebencian itu mulai surut selepas kematian datuk dan abang iparnya yang terlibat dalam kemalangan yang turut mencederakan Dato’ Arif bapa mentuanya.

Walaupun Iman dan Danish lebih banyak membawa diri masing-masing,tetapi jiwa mereka seperti disatukan dari jauh.Rasa rindu,marah,geram,sayang bercampur aduk setiap masa.Apabila Iman disapa mesra lelaki lain,Danish melenting.Iman pula,apabila Danish bermesra dengan Maya,sigedik yang menyesakkan,dia akan berjauh hati.Masing-masing saling menyintai tetapi ego lebih mengatasi.

Saat Cinta bukan milik mereka,jodoh mengikat mereka.Kala hati berirama cinta,jodoh seolah-olah bukan lagi milik mereka.Jodoh atau cinta?Yang mana hak mereka?   

Da Baca ? Sila Like N Komen Terima Kasih!!.

8 comments:

izan mama mia berkata...

Assalamualaikum...saya juga meminati novel keluaran kaki novel...tapi tajuk ni bbelum basa lagi...best nampaknya.. :)

mizzkechique berkata...

best giler novel ni.. hehe

Puteri Diyana berkata...

hoho..suke baca novel ea?
dlu pu3 suke jgk sikit2..p skrg x suka daa..
xtaw nape..hoho. :D

btw..nice entry :D

IntaNBerliaN berkata...

akak sk baca novel ek.. sy kurg sk sbb br baca 2 3 muka surat, lps tu gerenti tertido..hihiii

riscthalla pananjung berkata...

salam kenal ..


http://obat-kanker.acepsuherman.biz/obat-herbal/obat-penyakit-stroke/

Kasih Salina berkata...

zaman sekolah ada banyak masa baca novel..la ni dah ada anak2 susah sangat nak curi masa..

ogyep yummy mellow berkata...

salam ziarah... TQ rekomen buku... bolehlah gi cari weekend ni..

iman berkata...

terima kasih.. sudi2 baca novel kedua Iman Dah Jodoh

 
This Blog is Protected. Copyright 2012 Norzie © Design By Cik Rose Cute